LA MARCA
Una vida amb Coca-Cola
La companyia Coca-Cola va néixer de la mà de John Pemberton
l’any 1886. Inicialment, era distribuïda com a medicina pel mal de cap i, més
tard, com a remei per la set. Frank Robinson va ser l’encarregat de batejar la
marca amb el seu nom i crear el logotip. El mateix any, John Pemberton va
vendre la formula de la beguda que va començar a comercialitzar-se als Estats
Units. Poc després, un grup d’advocats van comprar l’empresa, rebatejant-la com
“The Coca-Cola Company" i distribuint-la per tot el món.
Així doncs, Coca-Cola va arribar a Espanya als anys 20 i només va ser un
sector reduït de consumidors el que va poder provar-la. Finalment, als anys 50 va ser quan
aquesta beguda va estar a l’abast de tots nosaltres.
Visió, missió i valors de la marca
Coca-Cola recull
una sèrie de principis en la missió, els valors i la visió de la Companyia.
Aquests principis es veuen reflexats en el “Manifest per al Creixement”,
un programa mundial articulat al voltant de les cinc P: planet,
people, partners, portfolio and profit (planeta, empleats, socis, productes
i benefici).
Els valors, guien les accions i el comportament de Coca-Cola arreu del món i són el lideratge, la col·laboració, la integritat, la responsabilitat, la passió, la diversitat i la qualitat.
La visió descriu els objectius a complir per tal d’aconseguir la màxima sostenibilitat, qualitat i creixement. Aquests aspectes a tenir en compte són:
- Promoure un bon ambient de treball de cara al personal.
- Oferir una variada cartera de productes de qualitat.
- Desenvolupar una xarxa de treball amb els socis.
- Tenir en compte el planeta i recolzar comunitats sostenibles.*
- Maximitzar el rendiment per augmentar els beneficis dels accionistes.
- Ser una organització eficaç i dinàmica.
*Durant l’any del seu 125è aniversari (2011), Coca-Cola segueix treballant per a desenvolupar comunitats saludables. Així doncs, tal i com diu la Organització Mundial de la Salut OMS, Coca-Cola entén per comunitat saludable un estat complet de benestar físic, mental i social.
La missió defineix els objectius de l’empresa a
llarg termini i el criteri de les decisions per aconseguir tres metes
fonamentals:
- Inspirar moments d’optimisme i felicitat.
- Crear
valor i marcar la diferència.
Públic objectiu
Coca-Cola ofereix
un valor simbòlic de felicitat i aquest és un motiu pel qual el públic
objectiu o el target d’aquesta marca són, principalment, els
joves d’entre 18 i 25 anys, que engloba un 40% del total del segment d’edat.
Són els joves els que consumeixen majoritàriament aquestes begudes, acompanyant
així part dels àpats, ja que són els que més s’identifiquen amb els valors que
aquesta marca proposa i ens mostra. Cal dir que fins i tot els nens i les persones d’edat
avançada no poden resistir-se a aquesta beguda. Per tant, podem concloure
afirmant que Coca-Cola ha dominat amb èxit el seu mercat objectiu des de
fa anys gràcies a la seva fidelització amb els consumidors.
Facturació
En relació a la facturació, la marca Coca-Cola
va tancar l’any 2012 amb un benefici de 9.019 milions de dòlars, és a dir, el
5% més que l’any anterior. D’aquesta manera l’empresa va percebre un guany
d’1,97 dòlars per acció, fet que es va reflectir en un guany de 8.584 milions
de dòlars. Per tant, com a resultat d’aquests beneficis, la facturació
va augmentar un 3% fins arribar als 48.017 milions de dòlars, gràcies en bona
part a l’avanç de mercats clau desenvolupats per a la marca, com és el cas
d’EEUU o Japó. A més a més, la marca també va poder notar l’augment de
vendes en mercats emergents d’entre un 16% al 22%. A causa d’això, la venda de
caixes de begudes va pujar un 4% a nivell mundial al 2012. Així doncs, la
facturació del fabricant de refrescs del món més important es va posicionar en
els 11.455 milions de dòlars. Però els inversors no van quedar lo suficientment
convençuts i les accions de la respectiva marca, Coca-Cola, van decaure
en un 1’5%. Tot i això, al llarg d’aquest any, les accions han pujat un
4’88%.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada