En aquesta pràctica ens hem encarregat d'analitzar 5 tipus de publicitat diferents, tots de la marca exceptuant-ne un extern.
Publicitat comercial

El que destaca d’aquest anunci és la
senzillesa amb la que s’ha dut a terme. Amb només la imatge d’un noi bevent
Coca-Cola, ja es transmet el principal missatge. El que pretén la marca és
mostrar-se propera als consumidors, i presentar el moment de consumir la beguda
com a relaxant. És per això que la tipografia tampoc és gaire sofisticada ni
acolorida, doncs es busca una neutralitat que proporcioni calma.
Des
del punt de vista artístic, el que més sorprèn d’aquesta imatge és l absència
del color corporatiu de la marca, el vermell. Malgrat això, n’és possible el reconeixement gràcies a l’ús d’una
fotografia on es veu el producte i el seu envàs fàcilment identificable.
Davant d’aquesta fotografia trobem l’eslògan
en una tipografia neutra, de pal sec i en color blanc. Cromàticament destaquem
també colors neutres i sobreexposats entre els quals l’únic que sobresurt és el
del propi producte (marró).
Així doncs, podem dir que el que predomina des
del punt de vista artístic d’aquesta imatge és la senzillesa en tots els
aspectes.
Aquest anunci està extret del Diario
de Noticias de Social Media, Empresas & TIC. Pensem que la raó de que
es trobi en l’apartat de publicitat d’aquest diari és perquè a la companyia Coca-Cola se li atorga una gran fama pels seus grans spots
i campanyes publicitàries, amb la qual cosa els lectors poden trobar fàcilment
en aquest diari anuncis de marques com aquesta, ja que es tracta de publicitat
i no d’esports o moda. Creiem que es dirigeix a un públic molt ampli
però que es centra, sobretot, en aquelles persones que pateixen sobrepès o que
són addictes a aquesta beguda. També podem deduir que s’adreça als joves, ja
que són el gran volum de consumidors d’aquesta beguda, amb la fi d’ajudar-los a
preveure aquest problema del sobrepès. Per tant, aquest anunci el que proposa es una
nova fórmula amb menys calories per tal que es pugui seguir consumint tot
evitant un problema social.
Aquesta campanya té l’objectiu de persuadir el
públic objectiu mitjançant el realçament d’una qualitat que proporciona el
producte. Coca-Cola transmet la imatge de relaxació en aquest anunci per tal de
fer veure que, tot i ser el producte original amb trets singulars i diferents,
segueix mantenint l’essència que caracteritza la marca.
Publicitat institucional

Coca-Cola també es vol mostrar com una marca
responsable, i és per això que es serveixen d’una ampolla buida de la beguda
per a representar-hi dins els actes que porten a terme. A més, es troba acompanyat
d’un text breu que explica alguns detalls sobre l’acció: no dirigeixen
publicitat a un públic no objectiu, com és els nens petits, ja que en certa
manera els podria perjudicar. Així, la imatge i el text tenen una relació
directa.
Aquesta imatge de Coca-Cola contrasta des del
punt de vista artístic amb l’anterior. Mentre que l’altre es tractava
predominantment d’una fotografia amb un tractament de la llum sobreexposat,
aquesta es tracta d’un dibuix en el qual podríem dir que la llum està tractada
de manera subexposada ja que costa de trobar algun to completament blanc i el
fons és predominantment cru. Per tant, cromàticament hi predominen els colors
càlids.
En aquest cas, si que apareix en color
corporatiu de la marca en el logotip i en la tipografia de la part inferior de
la imatge, que torna a ser neutre de pal sec.
Des del punt de vista de la composició es
concentra tota l’atenció un punt cèntric on apareix l’ampolla amb tots els
actes que duen a terme a l’interior. Aquest punt està bastant carregat de contingut i destaca amb la senzillesa de
la resta de la imatge que té poc pes visual.
Publicat el 28 de setembre de 2011, aquest
anunci s'ha extret de la web Masr.com.mx, Blog
de RSE y Marketing Social. Pensem que aquest anunci es pot trobar en aquest
blog degut a que es tracta d'una notícia de caràcter social
ja que s'ha vinculat a una acció social que ha fet la companyia anunciant
que segueix les normes de publicitat sobre els menors de 12 anys i sobre la
venda del producte a les escoles. Això servirà per crear una imatge de marca
més conscienciada i responsable. En relació al públic objectiu al que es
dirigeix, podem dir que aquests són els pares, ja que és a ells als que la
marca per mitjà de l’anunci intenta transmetre que aquesta es preocupa pel
benestar dels seus fills, ja que com diu la noticia “la responsabilidad debe
comunicarse”.
Amb aquest anunci Coca-Cola pretén millorar la
imatge de la seva marca, atorgant-li el valor de responsabilitat pel que fa a
la publicitat. És important per a les marques donar una bona imatge i, mitjançant aquesta campanya, Coca-Cola contribueix
a una major fidelització del seu públic objectiu, ja que aquest té en compte
els valors que la marca distingeix.
Propaganda política
En aquest cas, i deixant de banda per un
moment la Coca-Cola, trobem un cartell de propaganda política d’Esquerra. És un
anunci força senzill, doncs volen transmetre el seu missatge de manera clara i
entenedora. És per això que donen molta importància tant a la fotografia del
polític com a la tipografia, que en blanc i negre deixa clar el missatge que es
vol transmetre. A mes, també trobem alguns detalls en groc, el color corporatiu
del partit, que en fan molt més fàcil la seva identificació.
Aquesta imatge és bastant diferent a les
altres imatges analitzades des del punt de vista artístic ja que Coca-cola no
hi te res a veure. En aquesta trobem sobre un fons amb degradat de blau a blanc
la fotografia del candidat polític a la part inferior dreta. Sobre aquest fons
hi trobem una tipografia gran i entenedora de color blanc amb l’eslògan de la
campanya seguida d’una altre tipografia negre en diferents mides on s’indiquen
altres tipus d’informació. Tota la tipografia que hi trobem es de pal sec i
molt senzilla per facilitar-ne la comprensió. Finalment a la part inferior esquerra trobem
en el color complementari al del fons , és a dir el groc, el logotip del partit
i un segon eslògan.
Publicat el 16 de novembre del 2012 a pildorasdecomunicacion.wordpress.com,
creiem que aquest anunci es troba en aquest blog perquè aquest pretén difondre
noticies de rellevància sobre comunicació, publicitat i marketing. És per
aquest motiu que aquesta noticia sobre una campanya electoral té sentit que es
trobi en una web com aquesta ja que és de caràcter social i, per tant, és de
gran interès per tota la població. Així doncs, els lectors dedicaran una petita
part del seu temps a mirar l’anunci i llegir-ne la noticia.
En relació al target, aquest anunci va dirigit a tot
el públic adult català, major d’edat, que pot exercir el seu dret a votar en
les eleccions catalanes.
Aquesta campanya
publicitària és política i, per tant, té l’objectiu de crear una imatge
favorable per tal d’obtenir uns beneficis finals. La finalitat d’aquest anunci
és aconseguir que el públic objectiu a qui es dirigeix realitzi una acció
determinada, en aquest cas votar. El partit polític pretén influïr en la
població i, a diferència de l’anunci comercial, el que s’intenta és que el
públic objectiu s’adhereixi a una ideologia i no que realitzi una acció de
consum.
Relacions públiques
Pel que fa a aquesta acció de Relacions
Públiques de la marca, trobem que el color predominant és el
corporatiu, el vermell. Així doncs, sense oblidar una silueta d’una ampolla de
Coca-Cola (en aquest cas reforçada amb l’eslògan “Music experience”), trobem
totes les dades de l’esdeveniment, vermelles també. De fons, una imatge amb tot
de gent representa la importància de l’esdeveniment i a la part inferior,
altres informacions addicionals sobre un fons del color corporatiu també.
Així doncs, d’aquesta imatge el primer que reconeixem és
el color vermell corporatiu de la marca. Aquest contrasta amb el color blanc
utilitzat de fons entre el qual reconeixem una fotografia del públic del que
sembla ser un concert de musica amb una llum molt sobreexposada. Aquest contrast
junt amb el logotip de l’ampolla del costat superior esquerra fa que puguem
reconèixer ràpidament l’empremta característica de la marca en aquesta imatge.
Malgrat que la tipografia central sembla
ser una mica més elaborada que la que
trobem a altres imatges, continua sent de pal sec i exceptuant els noms dels
tres primers grups que anuncien, bastant senzilla.
Publicat el 29 de juliol del 2013 a
musicexperience.cocacola.es, a la pàgina oficial de la companyia Coca-Cola. Aquest és un blog on es difonen tots els
esdeveniments i notícies que patrocina la companyia i, per tant, aquest anunci
que tracta sobre un espectacle musical està anunciat en aquesta pàgina degut al
seu contingut i a l’estreta relació que guarda amb la marca.
L’anunci en qüestió es dirigeix a un públic jove ja que son els principals consumidors de la beguda i
els que solen escoltar aquest tipus de grups i la seva respectiva estil
pop-rock.
La campanya està orientada a
reforçar la imatge de la marca mitjançant la creació de l’esdeveniment, en
aquest cas. Coca-Cola pretén millorar la seva relació amb el públic mitjançant
aquest projecte i, en aquest cas, la marca opta per la música com a vehicle
d’apropament als consumidors, a més de reforçar un dels seus valors en contra
del sedentarisme. Amb tot això i una vegada més, indueix als consumidors a que
es formin una bona imatge de la marca.
Promoció
En
aquest cas, es vol destacar la importància que té el futbol en la societat, i
per això com a imatge de fons trobem un estadi. Així es potencia subliminalment
l’interès del consumidor, que probablement serà un fanàtic d’algun equip de
futbol. Tot això es fa sense perdre el color corporatiu, amb el qual es
destaquen tots els missatges de l’anunci, la tipografia dels quals és senzilla i
gran. Finalment, cal destacar també la personificació de l’ampolla de
Coca-Cola, que representa un jugador dins del camp, ja que té una pilota als
“peus”.
El primer que reconeixem d’aquesta imatge és
el color corporatiu de Coca-Cola predominant a tot el dibuix. A més, també està
representat l’envàs típic de la marca junt amb el logotip dins d’aquest. Aquest
vermell predominant contrasta amb el color blanc present en la pilota de futbol
o en la tipografia també habitual en les imatges de la companyia. Per tant, al
veure la imatge ràpidament l’identifiquem amb la marca Coca-cola. La tipografia torna a ser de pal sec i molt
senzilla, com a les imatges vistes anteriorment.
Des del punt de vista de la composició el pes
visual queda repartit entre tota la imatge a diferència del que passava en
altres tipus de publicitat de la marca analitzada, gràcies als forts contrastos
cromàtics que hi trobem repartits.
Publicat el 28 d’agost del 2013, aquest anunci s’ha extret de la web
MarketingNews.es, el Diario del marketing.
Podem deduir que aquest anunci es troba en un diari de marketing ja que es
vincula la Coca-Cola a una promoció mitjançant una competició on es podran
guanyar premis. Per tant, que estigui publicat en un diari de marketing està
relacionat amb que la promoció és una tècnica del marketing i té a veure amb el
consum.
Pel que fa al target de
l’anunci, creiem que va dirigit, especialment, a un públic masculí, ja que el
futbol és un esport que s’associa, generalment, als homes. Però també pot anar
dirigit als nens ja que regalen material escolar com motxilles, quaderns o
agendes, perquè la promoció coincideix amb la tornada a l’escola. Així doncs,
podem concloure referint-nos a que s’associa tant a la tornada a l’escola, com
ja hem dit, com a la tornada de la lliga, amb la qual cosa l’anunci s’adreça
tant a grans com a petits.
Amb aquesta campanya i mitjançant la promoció,
Coca-Cola afegeix una sèrie d’estímuls addicionals al producte per tal
d’activar una resposta determinada. Aquesta resposta consisteix en activar
ràpidament el motor de la decisió de compra a través del valor afegit que suposa
la promoció. D’aquesta manera, el consumidor, a més del producte, percep el
plus promocional.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada