PUBLICITAT



En aquesta pràctica ens hem encarregat d'analitzar 5 tipus de publicitat diferents, tots de la marca exceptuant-ne un extern.
Publicitat comercial 
El que destaca d’aquest anunci és la senzillesa amb la que s’ha dut a terme. Amb només la imatge d’un noi bevent Coca-Cola, ja es transmet el principal missatge. El que pretén la marca és mostrar-se propera als consumidors, i presentar el moment de consumir la beguda com a relaxant. És per això que la tipografia tampoc és gaire sofisticada ni acolorida, doncs es busca una neutralitat que proporcioni calma. 

Des del punt de vista artístic, el que més sorprèn d’aquesta imatge és l absència del color corporatiu de la marca, el vermell. Malgrat això, n’és possible el reconeixement gràcies a l’ús d’una fotografia on es veu el producte i el seu envàs fàcilment identificable.

Davant d’aquesta fotografia trobem l’eslògan en una tipografia neutra, de pal sec i en color blanc. Cromàticament destaquem també colors neutres i sobreexposats entre els quals l’únic que sobresurt és el del propi producte (marró). 

Així doncs, podem dir que el que predomina des del punt de vista artístic d’aquesta imatge és la senzillesa en tots els aspectes.

Aquest anunci està extret del Diario de Noticias de Social Media, Empresas & TIC. Pensem que la raó de que es trobi en l’apartat de publicitat d’aquest diari és perquè a la companyia Coca-Cola se li atorga una gran fama pels seus grans spots i campanyes publicitàries, amb la qual cosa els lectors poden trobar fàcilment en aquest diari anuncis de marques com aquesta, ja que es tracta de publicitat i no d’esports o moda. Creiem que es dirigeix a un públic molt ampli però que es centra, sobretot, en aquelles persones que pateixen sobrepès o que són addictes a aquesta beguda. També podem deduir que s’adreça als joves, ja que són el gran volum de consumidors d’aquesta beguda, amb la fi d’ajudar-los a preveure aquest problema del sobrepès.  Per tant, aquest anunci el que proposa es una nova fórmula amb menys calories per tal que es pugui seguir consumint tot evitant un problema social. 

Aquesta campanya té l’objectiu de persuadir el públic objectiu mitjançant el realçament d’una qualitat que proporciona el producte. Coca-Cola transmet la imatge de relaxació en aquest anunci per tal de fer veure que, tot i ser el producte original amb trets singulars i diferents, segueix mantenint l’essència que caracteritza la marca. 

Publicitat institucional 

Coca-Cola també es vol mostrar com una marca responsable, i és per això que es serveixen d’una ampolla buida de la beguda per a representar-hi dins els actes que porten a terme. A més, es troba acompanyat d’un text breu que explica alguns detalls sobre l’acció: no dirigeixen publicitat a un públic no objectiu, com és els nens petits, ja que en certa manera els podria perjudicar. Així, la imatge i el text tenen una relació directa. 

Aquesta imatge de Coca-Cola contrasta des del punt de vista artístic amb l’anterior. Mentre que l’altre es tractava predominantment d’una fotografia amb un tractament de la llum sobreexposat, aquesta es tracta d’un dibuix en el qual podríem dir que la llum està tractada de manera subexposada ja que costa de trobar algun to completament blanc i el fons és predominantment cru. Per tant, cromàticament hi predominen els colors càlids.

En aquest cas, si que apareix en color corporatiu de la marca en el logotip i en la tipografia de la part inferior de la imatge, que torna a ser neutre de pal sec.
Des del punt de vista de la composició es concentra tota l’atenció un punt cèntric on apareix l’ampolla amb tots els actes que duen a terme a l’interior. Aquest punt està bastant carregat  de contingut i destaca amb la senzillesa de la resta de la imatge que té poc pes visual.

Publicat el 28 de setembre de 2011, aquest anunci s'ha extret de la web Masr.com.mx, Blog de RSE y Marketing Social. Pensem que aquest anunci es pot trobar en aquest blog degut a que es tracta d'una notícia de caràcter social ja que s'ha vinculat a una acció social que ha fet la companyia anunciant que segueix les normes de publicitat sobre els menors de 12 anys i sobre la venda del producte a les escoles. Això servirà per crear una imatge de marca més conscienciada i responsable. En relació al públic objectiu al que es dirigeix, podem dir que aquests són els pares, ja que és a ells als que la marca per mitjà de l’anunci intenta transmetre que aquesta es preocupa pel benestar dels seus fills, ja que com diu la noticia “la responsabilidad debe comunicarse”. 

Amb aquest anunci Coca-Cola pretén millorar la imatge de la seva marca, atorgant-li el valor de responsabilitat pel que fa a la publicitat. És important per a les marques donar una bona imatge i, mitjançant aquesta campanya, Coca-Cola contribueix a una major fidelització del seu públic objectiu, ja que aquest té en compte els valors que la marca distingeix.


Propaganda política 

 

En aquest cas, i deixant de banda per un moment la Coca-Cola, trobem un cartell de propaganda política d’Esquerra. És un anunci força senzill, doncs volen transmetre el seu missatge de manera clara i entenedora. És per això que donen molta importància tant a la fotografia del polític com a la tipografia, que en blanc i negre deixa clar el missatge que es vol transmetre. A mes, també trobem alguns detalls en groc, el color corporatiu del partit, que en fan molt més fàcil la seva identificació. 

Aquesta imatge és bastant diferent a les altres imatges analitzades des del punt de vista artístic ja que Coca-cola no hi te res a veure. En aquesta trobem sobre un fons amb degradat de blau a blanc la fotografia del candidat polític a la part inferior dreta. Sobre aquest fons hi trobem una tipografia gran i entenedora de color blanc amb l’eslògan de la campanya seguida d’una altre tipografia negre en diferents mides on s’indiquen altres tipus d’informació. Tota la tipografia que hi trobem es de pal sec i molt senzilla per facilitar-ne la comprensió. Finalment a la part inferior esquerra trobem en el color complementari al del fons , és a dir el groc, el logotip del partit i un segon eslògan.


Publicat el 16 de novembre del 2012 a pildorasdecomunicacion.wordpress.com, creiem que aquest anunci es troba en aquest blog perquè aquest pretén difondre noticies de rellevància sobre comunicació, publicitat i marketing. És per aquest motiu que aquesta noticia sobre una campanya electoral té sentit que es trobi en una web com aquesta ja que és de caràcter social i, per tant, és de gran interès per tota la població. Així doncs, els lectors dedicaran una petita part del seu temps a mirar l’anunci i llegir-ne la noticia. 

En relació al target, aquest anunci va dirigit a tot el públic adult català, major d’edat, que pot exercir el seu dret a votar en les eleccions catalanes. 

Aquesta campanya publicitària és política i, per tant, té l’objectiu de crear una imatge favorable per tal d’obtenir uns beneficis finals. La finalitat d’aquest anunci és aconseguir que el públic objectiu a qui es dirigeix realitzi una acció determinada, en aquest cas votar. El partit polític pretén influïr en la població i, a diferència de l’anunci comercial, el que s’intenta és que el públic objectiu s’adhereixi a una ideologia i no que realitzi una acció de consum. 

Relacions públiques 

 

Pel que fa a aquesta acció de Relacions Públiques de la marca, trobem que el color predominant és el corporatiu, el vermell. Així doncs, sense oblidar una silueta d’una ampolla de Coca-Cola (en aquest cas reforçada amb l’eslògan “Music experience”), trobem totes les dades de l’esdeveniment, vermelles també. De fons, una imatge amb tot de gent representa la importància de l’esdeveniment i a la part inferior, altres informacions addicionals sobre un fons del color corporatiu també. 

Així doncs, d’aquesta imatge el primer que reconeixem és el color vermell corporatiu de la marca. Aquest contrasta amb el color blanc utilitzat de fons entre el qual reconeixem una fotografia del públic del que sembla ser un concert de musica amb una llum molt sobreexposada. Aquest contrast junt amb el logotip de l’ampolla del costat superior esquerra fa que puguem reconèixer ràpidament l’empremta característica de la marca en aquesta imatge. 

Malgrat que la tipografia central sembla ser  una mica més elaborada que la que trobem a altres imatges, continua sent de pal sec i exceptuant els noms dels tres primers grups que anuncien, bastant senzilla

Publicat el 29 de juliol del 2013 a musicexperience.cocacola.es, a la pàgina oficial de la companyia Coca-Cola. Aquest és un blog on es difonen tots els esdeveniments i notícies que patrocina la companyia i, per tant, aquest anunci que tracta sobre un espectacle musical està anunciat en aquesta pàgina degut al seu contingut i a l’estreta relació que guarda amb la marca. 

L’anunci en qüestió es dirigeix a un públic jove ja que son els principals consumidors de la beguda i els que solen escoltar aquest tipus de grups i la seva respectiva estil pop-rock. 

La campanya està orientada a reforçar la imatge de la marca mitjançant la creació de l’esdeveniment, en aquest cas. Coca-Cola pretén millorar la seva relació amb el públic mitjançant aquest projecte i, en aquest cas, la marca opta per la música com a vehicle d’apropament als consumidors, a més de reforçar un dels seus valors en contra del sedentarisme. Amb tot això i una vegada més, indueix als consumidors a que es formin una bona imatge de la marca. 

Promoció

 

En aquest cas, es vol destacar la importància que té el futbol en la societat, i per això com a imatge de fons trobem un estadi. Així es potencia subliminalment l’interès del consumidor, que probablement serà un fanàtic d’algun equip de futbol. Tot això es fa sense perdre el color corporatiu, amb el qual es destaquen tots els missatges de l’anunci, la tipografia dels quals és senzilla i gran. Finalment, cal destacar també la personificació de l’ampolla de Coca-Cola, que representa un jugador dins del camp, ja que té una pilota als “peus”. 

El primer que reconeixem d’aquesta imatge és el color corporatiu de Coca-Cola predominant a tot el dibuix. A més, també està representat l’envàs típic de la marca junt amb el logotip dins d’aquest. Aquest vermell predominant contrasta amb el color blanc present en la pilota de futbol o en la tipografia també habitual en les imatges de la companyia. Per tant, al veure la imatge ràpidament l’identifiquem amb la marca Coca-cola. La tipografia torna a ser de pal sec i molt senzilla, com a les imatges vistes anteriorment.

Des del punt de vista de la composició el pes visual queda repartit entre tota la imatge a diferència del que passava en altres tipus de publicitat de la marca analitzada, gràcies als forts contrastos cromàtics que hi trobem repartits. 

Publicat el 28 d’agost del 2013, aquest anunci s’ha extret de la web MarketingNews.es, el Diario del marketing. Podem deduir que aquest anunci es troba en un diari de marketing ja que es vincula la Coca-Cola a una promoció mitjançant una competició on es podran guanyar premis. Per tant, que estigui publicat en un diari de marketing està relacionat amb que la promoció és una tècnica del marketing i té a veure amb el consum.

Pel que fa al target de l’anunci, creiem que va dirigit, especialment, a un públic masculí, ja que el futbol és un esport que s’associa, generalment, als homes. Però també pot anar dirigit als nens ja que regalen material escolar com motxilles, quaderns o agendes, perquè la promoció coincideix amb la tornada a l’escola. Així doncs, podem concloure referint-nos a que s’associa tant a la tornada a l’escola, com ja hem dit, com a la tornada de la lliga, amb la qual cosa l’anunci s’adreça tant a grans com a petits. 

Amb aquesta campanya i mitjançant la promoció, Coca-Cola afegeix una sèrie d’estímuls addicionals al producte per tal d’activar una resposta determinada. Aquesta resposta consisteix en activar ràpidament el motor de la decisió de compra a través del valor afegit que suposa la promoció. D’aquesta manera, el consumidor, a més del producte, percep el plus promocional.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada